Rakek je doživel rast in razvoj predvsem s prihodom Južne železnice. Čez dve leti bomo beležili 170. obletnico prihoda prvega vlaka na našo železniško postajo.
Večina izmed nas se je v otroštvu navduševala nad vlaki in železnico, nekateri to zanimanje in veselje ohranjajo tudi v odrasli dobi. Zbiranje modelov lokomotiv je zagotovo zanimiv, edinstven in tudi drag hobi. Leon Drame in Velibor Vrhovac sta že nekaj desetletij navdušena zbiratelja modelov lokomotiv in hkrati delujeta kot člana vlakoljubne sekcije PHD Javorniki.
V rakovški knjižnici sta 12. septembra predstavila svoji zbirki, ki skupaj štejeta več kot 60 modelov. Nekaj zanimivejših in redkejših primerkov lokomotiv sta tudi razstavila v vitrini, kjer bodo na ogled do 4. oktobra.
Obiskovalci so lahko občudovali gibanje na dveh ploščah, maketah železnice. Prva se upravlja digitalno (z aplikacijo na mobilnem telefonu ali tablici), druga analogno.
Laični opazovalci smo prepoznali le tiste lokomotive, ki jih videvamo na domačih tirih zato je bila dobrodošla razlaga poznavalcev. Vsak model ima svojo zgodbo, predstavlja zgodovino in lastnosti posamezne lokomotive. Narejeni so tako, da oponašajo dejansko gibanje in zvoke pravih, zato so njihovo vožnjo z navdušenjem opazovali tako mali kot tudi mi, malo starejši otroci.
Najstarejša lokomotiva, ki še vozi po naših tirih, je model SŽ 661, t. i. Kennedy, letnik 1964. Na področju bivše države se jih vozi še nekaj, omenjena je bila že upokojena in ponovno aktivirana po žledolomu. Iz te serije ameriških lokomotiv je bila tudi prva dizel-električna lokomotiva v bivši Jugoslaviji, kjer so jih pozneje tudi proizvajali. Trenutno na naših progah prednjačijo vlaki nemške izdelave.
Zapisala Nevena Savić